Fotografia de produs cantareste foarte mult in decizia de cumparare in mediul online. Daca in mediul real clientul poate pune mana pe produs, poate analiza detaliile de aproape, il poate invarti pe toate partile, in cazul vanzarii online tot ce avem la dispozitie pentru a-l convinge sa cumpere sunt fotografiile de produs. Iar cand acestea pot influenta pozitiv sau negativ realizarea tranzactiei, avem nevoie ca ele sa fie realizate corect astfel incat investitia financiara in achizitia lor sa fie rentabila.

Cand apelati la sercivii specializate de fotografie de produs trebuie urmarite cateva aspecte foarte importante deoarece in mod frecvent apar greseli in privinta lor.

1. CULORILE NECONFORME CU REALITATEA

Acesta este unul dintre cele mai importante aspecte ce trebuie urmarite in fotografia de produs. Aici nu exista loc de interpretare a culorilor realizata de fotograf ca in cazul fotografiei artistice, unde acestea au rol de element de compozitie. Am intalnit nenumarati clienti care atunci cand au apelat la serviciile Orangefoto mi-au spus ca in trecut au avut comenzi returnate deoarece culorile produsului nu corespundeau cu cele din pozele de pe site si ca au nevoie de culori cat mai reale.

2. FOCALIZAREA INCORECTA/ADANCIMEA DE CAMP NECORESPUNZATOARE

Fotografia de produs trebuie sa puna in evidenta produsul scotand in evidenta caracteristicile lui. Acest lucru implica mentinerea elementelor importante in zona de focus. In cele mai multe cazuri, pastrarea detaliilor cele mai apropiate de aparatul foto in zona de focus, nu este suficienta pentru a reda multumitor caracteristicile produsului. Este nevoie de folosirea unei adancimi de camp de claritate suficient de mare pentru a avea produsul clar pe o zona cat mai cuprinzatoare. Trebuie insa avut in vedere faptul ca o adancime de camp foarte mare se obtine prin inchiderea diafragmei, implicit prin posibila sacrificare a calitatii imaginii.

3. PREZENTA ZONELOR SUPRAEXPUSE

Cu cateva exceptii cum ar fi obiectele metalice care se pun in evidenta prin reflexii directe si inca vreo cateva genuri de obiecte care sunt predispuse la acest fenomen, prezenta zonelor supraexpuse ale produselor din fotografii reprezinta un lucru deranjant care distrage atentia privitorului. Mai mult de atat, un potential client care intra pe un site de unde vrea sa cumpere un produs iar acesta apare supraexpus in poze, poate sa isi formeze o parare mai putin favorabila fata de magazinul de unde vrea sa cumpere, respectiv ca are de-a face cu servicii indoielnice din moment ce produsele sunt prezentate intr-un asemenea mod neprofesionist.

4. LIPSA DEFINIRII MUCHIILOR OBIECTULUI

Fotografiile de produs cele mai populare sunt cele pe fundal alb 100%. Una dintre problemele care apar atunci cand se pozeaza obiecte pe fundal alb, mai ales in cazul celor lucioase, este lipsa definirii muchiilor. Aceasta este o greseala de natura tehnica, iar prezenta pe site-uri a produselor fotografiate in acest fel transmite aceeasi idee de neprofesionalism ca si prezenta zonelor supraexpuse.

5. INCLINAREA APARATULUI

Cu exceptia catorva cazuri cum ar fi fotografia de concert sau anumite situatii in care se doreste transmiterea ideii de dinamicitate, inclinarea aparatului nu duce la realizarea unor fotografii mai creative sau mai interesante. Aproape invariabil arata limitarea intelectuala a celui care realizeaza poza si lipsa sa de cultura fotografica. Mai mult de atat, in fotografia de produs accentul se pune pe transmiterea caracteristicilor acestuia intr-un mod cat mai obiectiv si cat mai corect si in nici un caz nu este nevoie de astfel de artificii inutile.
Cazurile in care obiectul este putin inclinat, dar suficient cat sa se vada ca laturile obiectului nu sunt paralele cu laturile cadrului demonstreaza neatentia fotografului, in primul rand la compunerea imaginii si in al doilea rand la editarea acesteia.

6. OBIECTUL MURDAR/NECURATAT SAU CU DEFECTE

Aproape ca nici nu mai este necesar sa dezbatem acest lucru. Degeaba fotografia este realizata corect din punct de vedere tehnic si conceptual, daca produsul este murdar sau prezinta defecte. Bineinteles ca este mai usor sa se curete produsul inainte de a face poza decat la postprocesare, insa neaparat acest lucru trebuie facut cu atentie. Chiar si defectele mici care scapa ochiului pot iesi suficient de mult in evidenta in poze astfel incat sa deranjeze.