Anul acesta a fost unul productiv, insa munca e mai frumoasa cand se imbina cu distractia. Oricat de distractiva este aceasta, uneori devine apasatoare, asa ca in iunie am dat o fuga pana in Berlin.

TRANSPORT

Sa ne reamintim putin geografia din scoala, pana la Berlin sunt 1300 km in linie dreapta, 2 ore de zburat cu avionul, sau 1700 km pe sosea, adica 21 de ore de condus conform Viamichelin.com. Cum avionul a costat 125 de euro dus intors la Air Berlin, deranjul drumului cu masina nu s-ar fi justificat, decat daca aveam o dubita si inca 6 prieteni disponibili.

CAZARE

Cazarea in Berlin este destul de scumpa, insa daca excursia este planuita cu suficient timp inainte, cred ca se poate ajunge la niste costuri decente. Acest ghid despre cum puteti obtine cele mai bune preturi la cazare va poate fi de folos. Nu l-am testat practic deoarece am stat la o prietena, deci nu am platit cazare, dar strategia pe care o prezinta are o logica de bun simt.

OBIECTIVE TURISTICE

Cum eu sunt un om al planificarii, am sapat putin pe net in cautarea unei solutii care sa ma ajute sa folosesc eficient timpul petrecut acolo. Am gasit site-ul www.visitacity.com care mi s-a parut fenomenal. Iti permite sa alegi orasul in care te deplasezi, numarul de zile pe care le petreci acolo si intensitatea turului, lejer, alert si hardcore. In final iti genereaza un PDF care contine planul pe zile, cu un orar estimativ, harta obiectivelor de vizitat si detalii importante despre aceste obiective. Cu alte cuvinte este un ghid pe care il poti lua cu tine pe telefon.

Am ales varianta hardcore de 4 zile, dar in 6 zile cat am avut la dispozitie nu am reusit sa termin toate obiectivele pe care mi le recomanda. Nici nu era nevoie, am reusit sa surprind esentialul orasului. Recunosc ca m-au ajutat si recomandarile prietenei pe care am vizitat-o.

TRANSPORTUL IN ORAS

Transportul public consta in trenuri de toate culorile, metrou, autobuze si tramvaie. Exista abonamente pentru zona urbana care permit accesul in toate aceste mijloace de transport si costa 29,5 de EURO pentru 7 zile, 6,9 EURO pentru o zi sau abonamente de grup pentru o zi si pana la 5 persoane.

Pentru a ajunge la locatiile pe care doream sa le vizitez, am folosit Here Maps. Aceasta aplicatie este gratuita si permite downloadarea hartilor, deci nu necesita conexiune la internet pentru a o putea folosi. Functioneaza senzational inclusiv pentru transportul public, iti spune detaliat cate statii trebuie sa mergi, in ce directie, unde trebuie sa cobori, ce conexiuni sa faci si in cat timp vei ajunge la destinatie.

Aeroportul Tegel este la mai putin de 10km de centrul orasului, iar autobuzul TXL va va transporta in conditii bune.

Legenda care spune ca in Germania totul este punctual este totusi o legenda, intr-o zi am stat dupa acest autobuz multicel, iar cand a venit avea intarziere 15 minute. Cred ca ministrul transporturilor si-a dat demisia demult de tot, dar eram la plimbare, nu trebuia sa ajung la munca, asa ca nu m-am suparat.

OPORTUNITATE FOTO

Berlinul mi-a parut un oras fenomenal care din punct de vedere fotografic este o “mina de aur”. Recunosc ca am incercat sa merg cat mai mult pe jos pentru a descoperi subiecte foto, acelasi lucru vi-l recomand si voua. Nu are rost sa spun nimic mai mult aici, va puteti uita la poze pentru a va convinge.

OAMENII

Bine cunoscuta raceala germana nu mi-a parut atat de apasatoare. De fapt localnicii mi-au parut chiar relaxati si prietenosi. Recunosc ca interactiunea mea cu ei a fost in calitate de turist, deci aceasta parere nu este neaparat relevanta pentru felul lor de a fi.

Faptul ca sunt un popor ordonat se vedea in tot, in felul in care mergeau pe trotuar, in felul in care se deplasau cu bicicleta, in felul in care conduceau, cum stateau in mijloacele de transport in comun si asa mai departe. Cred ca din acest punct de vedere m-as putea integra de minune in acest peisaj.

CUM M-AM SIMTIT

Arhitectura orasului este mai rece decat oamenii si desi este un oras destul de gri, nu asta mi-a ramas in minte. Recunosc ca nu m-am plimbat prea mult in zona de est deoarece nu eram interesat de blocurile de apartamente, avem destule in Bucuresti, tot mai colorate de la o vreme. Desi ii lipseste caldura oraselor din tarile latine pot spune ca este un oras care mi-a placut mai mult decat Parisul, Spre deosebire de acesta, in Berlin m-am simtit mult mai in siguranta.

Am descoperit chiar si o asemanare intre Berlin si Bucuresti, ambele orase sunt un mare santier. Si acolo se reparau strazi, se construiau cladiri publice, ma rog mai putin catedrale, se facea chiar si o linie noua de metrou. Probabil pana se va termina magistrala Drumul Taberei, vom avea linie de metrou Bucuresti-Berlin, dar asta este alta poveste.

Recunosc ca nu m-as muta in Berlin, dar in vizita cu siguranta voi mai merge.

Daca Berlinul vi se pare prea departe sau nu aveti suficient timp pentru o tura foto de acest fel, puteti face un road trip la varful Buzludzha din Bulgaria.